آموزش بازی آپلند upland از صفر تا صد

بازی آپلند از جمله بازی هایی هس که به تازگی بعد از پیشرفت ها و موفقیت های زیاد بازی های دسنترالند(decentraland) وارد دنیای متاورس metawars شده که توجه تعداد کاربران زیادی رو نیز جلب کرده. شما میتونین با استفاده از این بازی به خرید و فروش زمین به صورت مجازی بپردازین و حتی ساخت و ساز کنین. ما در این مقاله نحوه خرید زمین در بازی آپلند را آموزش خواهیم داد تا شما هم با دنیای متاورس و کریپتو بیشتر آشنا بشین.

برای ورود به بازی بهتر هس که از یک کد رفرال یا معرف استفاده کنین. این کار هم برای شما و هم برای شخص معرف مزایایی رو داره. اگر با کد دعوت وارد بازی بشین، بازی در ابتدا مقدار بیشتری UPX که ارز این بازی هس رو به عنوان پاداش بهتون میده که در نتیجه میتونین زمین بهتری رو خریداری کنین. پس حتما با یک کد رفرال وارد بشین و اگه کد معرف ندارین در اینجا لینک معرف قرار داده شده میتونین استفاده کنین.

این آموزش به صورت مداوم بروزرسانی میشه و شما موارد زیر رو آموزش میبینین.

  • ثبت نام در آپلند چگونه هس؟
  • عناصر این بازی چه چیزهایی هستن؟
  • خرید زمین و ترفند ها بازی آپلند (ترفند های خفن برای هدر نرفتن upx)
  • مسافرت رفتن در آپلند به چه صورت است؟(برای پیدا کردن زمین های تازه آزاد شده بازی)
  • ساخت و ساز، خانه سازی و... در این بازی به چه صورت است؟

بازی آپلند نسبت به بقیه بازی های دنیای متاورس از مزایای بیشتری برخورداره مثل زمین های ارزان تر، تعداد ملک های بیشتر و سبکی بازی. شما میتونین این بازی رو با اپلیکشین موبایل و مرورگر وب باز کنین. با کلیک روی لینک بالا اگه با موبایل اندرویدی وارد میشین به گوگل پلی و اگه با آیفون وارد میشین به اپ استور  هدایت میشین. ترجیح ما استفاده از مرورگر وب هس که راحت تر میتونین سرچ داشته باشین و زمین های خوب رو پیدا کنین.

نحوه ثبت نام در بازی آپلند upland

برای ورود به سرزمین آپلند به یک ایمیل و یک شماره موبایل نیاز هس که خوشبختانه این بازی فعلا با شماره کشور ایران مشکل نداره و به راحتی میتوانید وریفای اکانت کنین. فقط با ف ی ل ت ر ش ک ن وارد بشین تا سایت براتون باز بشه.
در اینجا روی skip tutorial کلیک کنین و بعد گزینه signup رو بزنین تا یک اکانت جدید براتون ساخته بشه.

یک نام کاربری به دلخواه خودتون به همراه یک ایمیل و پسورد وارد کنین. پسوردتون باید شامل حروف بزرگ و کوچک با اعداد باشه. وقتی که ثبتنامتون کامل شد به ایمیلتون برید و اکانتتون رو وریفای کنین. تبریک وارد دنیای آپلند شدین...

توجه داشته باشین که از یک دستگاه چندتا اکانت نسازین چون با اینکار کل اکانت هاتون بسته میشه.

  •     اگر با کد ریفرال بالا وارد شده باشین میزان 4500 upx به شما داده میشه. اگه هم به صورت جدا ثبت نام بکنین طبیعتا مقدار کمتری در اختیار دارین.
  •    در ابتدای بازی از شما میخوان که شهرتون رو انتخاب کنین. شهرهای ارزان تر مثل شیکاگو رو برای ورود به بازی انتخاب کنین چون شهر ارزانتری نسبت به سنفرانسیسکو بوده و فرصت خرید زمین بهتری برای شما فراهم هس.
  •    زمین پیشنهادی ای که در اول بازی توسط خود بازی به شما پیشنهاد میشه رو بخرین به دلیل اینکه در ابتدای بازی بدون سرمایه پیدا کردن زمین بهتر کمی برای شما سخت تره .

با ورود به بازی، سیستم شما رو ویزیتور visitor میدونه و باید هر 7 روز روی دکمه سبز رنگ که در تصویر پایین هم میبینید بزنین و ویزای خودتون رو تمدید کنین در غیر این صورت زمین های شما از دسترس خارج میشه. برای دسترسی به این قسمت از گوشه سمت چپ روی آواتار کلیک کنین.

با رسیدن upx های شما به 10000 تا، شما میتونین از حالت ویزیتور به حالت آپلندر اکانت خودتون رو آپگرید کنین تا دیگه نیازی به تمدید ویزا نداشته باشین. با این کار میتونین به راحتی به خرید و فروش و حتی ساخت و ساز بپردازین.

برای شارژ اکانتتون کافیه روی get upx کلیک کنین که دو تا راه برای شارژ وجود داره یا با کارت های اعتباری خارجی یا پرداخت ارز دیجیتال که برای ما ایرانی ها پرداخت از طریق کریپتو راحت تره. البته باید از طریق مرورگر وب وارد اکانتتون بشین تا این گزینه برای شما نمایان بشه.

اطلاعات موحود در تصویر به قراره زیر هس:
    1 : اطلاعت پروفایل آپلند شما
    2 : مقدار upx شما
    3 : قسمت خرید upx با حساب بانکی خارجی یا کریپتو (البته برای تبدیل کوین به upx باید با مرورگر وارد بشین)
    4 : پاداش زمین های خریداری شده شما به صورت روزانه
    5 : ایونت ها و رویداد ها (فعلا غیر فعاله)
    6 : مثل شماره 3
    7 : با روشن شدن این گزینه جزییات نام بلوک ها نمایش داده میشه
    8: این گزینه به شما زمین های اطراف با توجه به زوم نقشه رو نشون میده و میتونین با توجه به قیمت دسته بندی کنین تا راحت تر خرید کنین.
    9 : جستجو تمام مکانهای بازی به صورت کلی
    10: این گزینه امکانات زیادی رو براتون فراهم میکنه که در ادامه مفصلتر براتون توضیح میدم.
    11: گزینه سرباز شطرنج شما رو در هر جای نقشه که باشین به مکان فعلی آواتارتون میبره. آواتار شما داخل نقشه مدام در حال حرکت هس.
    12: با کلیک روی آواتارتون 2 گزینه برای شما به نمایش درمیاد که در ادامه با تصویر توضیح میدم.

نکات کلیدی و آموزش خرید زمین در آپلند

به این نکته توجه کنین که مواردی که در این مقاله در مورد خرید زمین در متاورس آپلند میخونین حاصل تجربه و سرمایه گذاری نزدیک 1000 دلاری بنده از خرید و فروش زمین های متعدد بوده پس حتما جدی بگیرین تا upx اضافه هدر ندین .

    اولین مورد اینه که حتما با کد معرف ثبتنام کنین تا upx بیشتری برای بار اول گیرتون بیاد. اگه کد معرف ندارین در بالای این مقاله لینک گذاشته شده. براحتی با لینک وارد بشین و ثبت نام کنین.

    2 : موقعی که برای بار اول وارد بازی میشین برای شما یک صفحه باز میشه که شما باید شهر اولتون رو انتخاب کنین جایی که آواتارتون قرار میگیره. حتما شهری رو انتخاب کنین که ارزان باشه تا بتونین با همون upx اولیه یه زمین بخرین. پس سمت شهر هایی مثل نیویورک، سانفرانسیسکو و حتی شیکاگو نباید برین البته شهر شیکاگو لب مرز گرونی هس و قبلا جزو شهر های ارزان قیمت محسوب میشد.
    3 : حتما زمین پیشنهادی اولیه که بازی بهتون پیشنهاد میده رو خریداری کنین در غیر این صورت زمین با این بودجه به سختی پیدا میشه مگر اینکه پول وارد بازی کنین.
    4 : زمین های خاکستری (FSA) میتونن گزینه های مناسبی برای شروع باشن که ویژه تازه کارهاست و نرخش مناسب هس. سمت زمین های سبز پررنگ در ابتدای کار نرین چون قیمت بالاتری نسبت به FSA ها دارن.

در شکل بالا به دلیل اینکه اکانت به لول pro آپگرید شده امکان نمایش و خرید زمین های سبز کمرنگ و خاکستری نیست چون این زمین ها مخصوص افراد تازه کاره. در بالا شما نقشه نیویورک رو میبینین که تقریبا همه زمین ها به فروش رفته و چیزی برای خرید برای تازه واردها نیس.

زمین های خاکستری FSA: این زمین ها مال سیستم میباشند و صاحبی ندارن. برای خرید این زمین ها کافیه اگه آواتارتون نزدیک زمین و یا در اون شهر هس روی زمین کلیک کنین و گزینه send رو بزنین فقط دقت کنین که باید داخل اون شهری باشین که میخواین زمین بخرین. با اینکار مقداری upx از حساب شما برداشت خواهد کرد البته مقدار ناچیز در حدود 11 upx. در صورتی که داخل یک شهر نباشین باید آواتارتون رو سوار قطار یا هواپیما کنین که در ادامه نحوه مسافرت کردن در آپلند رو براتون توضیح میدم.

زمین های آبی رنگ: این زمین ها خریداری شده اند و صاحبان این زمین ها فعلا قصد فروش ندارن و زمین ها رو نگه داشتن.

زمین های سبز پررنگ: این زمین ها یکبار توسط کاربر خریداری شده اند و در حال حاضر صاحبان در خواست فروش گذاشتن که شما میتونین بعد از آپلندر شدن این زمین های سبز پررنگ رو بخرین.

زمین های سبز کمرنگ: این زمین ها در واقع زمین های خاکستریند که با نزدیک شدن آواتار شما به آنها به رنگ سبز کمرنگ دراومدن و تازه کاران میتونن این زمین هارو بخرن.

5 : وقتی که به سطح آپلندر رسیدین سعی کنین زمین هایی رو بخرین که درون کالکشن ها هست. این زمین ها کمک میکنه تا پاداش upx داده شده به این زمین ها چند برابر و در نتیجه سود شما هم زیاد بشه. یعنی مثلا اگر شما زمینی خریدین مثل شکل پایین که در ماه 160 upx درآمد داره با تکمیل کردن کالکشن مقدار دریافتی از زمین ها بیشتر میشه.

راهنمای شکل بالا : شماره 1 : آدرس زمین شماره 2 : نام مالک فعلی شماره 3 : سایز و اندازه شماره 4 : قیمت قابل پرداخت شما شماره 5 : پاداش upx در ماه

خرید زمین های داخل کالکشن

به این نکته توجه کنین که درسته زمین های خارج کالکشن بی ارزش نیستن ولی معمولا زمین های داخل کالکشن به دلیل بالا بردن برداشت upx شما دارای قیمت بالاتر هسن و اونها رو میتونین راحت تر به فروش برسونین.

برای خرید های داخل کالکشن ابتدا سه نقطه پایید صفحه رو بزنین و گزینه کالکشن رو انتخاب کنین.

روی کره زمین بزنین تا شهری که دوست دارین کالکشن خریداری کنین رو انتخاب کنین.

حالا برای هر کالکشن میتونین خرید کنین تا این زمین ها به قسمت دارایی هایی هاتون اضافه بشن مثلا برای دریافت یک کالکشن شما حتما باید 3 زمین در شیکاگو بخرین یا برای فعال کردن کالکشن دیگه باید 5 زمین در یک بلوک یا خیابون بخرین تا امکان فعال کردن داشته باشین.

نکته طلایی در مورد خرید زمین در سرزمین آپلند :

اگر پول کافی برای خرید زمین ندارین میتونین برای زمین مورد نظرتون آفر بزارید یعنی پیشنهاد قیمت پایینتری بدین با اینکار شما میتونین تا 20 درصد یک زمین رو ارزون تر بخرین که در 99 درصد مواقع صاحبان زمین پیشنهاد offer شمارو قبول میپذیرن و شما صاحب زمین میشین . فقط دقت کنین که بعد از گذاشتن آفر به اندازه میزان آفر شما از شما upx کسر میشه تا صاحب زمین وارد بازی شده و آفر شما رو بررسی کنه. پس حتما برای جلوگیری از اینکه پول داخل بازیتون مدت زیادی بلوکه نشه (چون امکان اینکه صاحب زمین دیر به دیر وارد بازی بشه هم هست) آدرس جایی که آفر گذاشتین رو یادداشت کنین تا اگر مدت خیلی طولانی شد زمین رو گم نکرده و offer رو کنسل کنین.

مسافرت در رفتن در آپلند با مترو یا هواپیما

برای مسافرت و سفر در آپلند باید هزینه و زمان صرف کنین مثل دنیای واقعی یعنی برای این که در آپلند مسافرت کنین و مثلا بخواین از شهر شیکاگو به نیویورک برید باید طبق نقشه به موقع از هواپیما، قطار و یا اتوبوس استفاده کنین که طبیعتا هزینه اونها متفاوته. به طور کلی و از ابتدا اگر قصد سفر دارید مانند تصاویر زیر ابتدا طبق نقشه مسیر خود را مشخص کرده تا upx کمتری پرداخت کنید و سردر گم نشوید بعد مراحل زیر را طی کنید
از روی نقشه نزدیک ترین فرودگاه (اگر قصد سفر با هواپیما دارید) یا ترمینال را پیدا کنید و کارکتر خودرا برروی آنجا send کنید البته برای سند کردن هم باید مقدار کمی upx پرداخت کنید
طبق تصاویر و نقشه مراحل زیر را طی کنید و منتظر رسیدن آواتار به نقطه مورد نشر باشد
توجه کنید همه شهر ها دارای فرودگاه نیستند و این یعنی اگر قصد سفر با هواپیما دارید باید شهر نزدید پیاده شده و با قطار یا اتوبوس بقیه مسیر را طی کنید.

نحوه ارسال آواتار به ترمینال یا فرودگاه: روی زمین های کناری ضربه بزنید و گزینه send رو کلیک کنین.

شکل ترمینال ها بر روی نقشه مثل شکل زیر هس

در این قسمت میتونین مقصد هایی رو که قابلیت سفر کردن دارن رو ببینین.

در این قسمت هم هزینه سفر باید پرداخته بشه. (به upx)

سفر با هواپیما هزینه بیشتری نسبت به سفر با قطار و اتوبوس داره پس اگر مقصدی نزدیک محل آواتار شماست بی دلیل با هواپیما سفر نکنین.